Kirjaudu sisään
TÄMÄ ON TESTIYMPÄRISTÖ. SIIRRY SILMÄASEMAN VERKKOSIVUILLE TÄSTÄ ->
Tältä sivulta löydät vastauksia verkkokaupan usein kysyttyihin kysymyksiin. Mikäli et kuitenkaan löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Katso myös myymälän ja silmäsairaalan usein kysytyt kysymykset.
Tein verkkokaupasta tilauksen, mutta en saanut tilausvahvistusviestiä. Tililtäni on kuitenkin veloitettu tilauksen summa. Onnistuiko tilaukseni?
Olethan kurkistanut roskapostikansioosi? Toisinaan verkkokaupan tilausvahvistusviesti siirtyy sinne. Mikäli viestiä ei löydy, laitathan meille sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@silmaasema.fi jotta voimme selvittää asiaa tarkemmin.
En saa tilaustani verkkokaupassa läpi, mikä neuvoksi?
Onko selaimesi päivitykset ajan tasalla? Oletko kokeillut tilauksen tekemistä toisella laitteella tai selaimella? Voisiko selaimesi välimuisti olla tyhjennystä vailla? Mikäli nämä keinot eivät auta niin olethan meihin yhteydessä asiakaspalvelu@silmaasema.fi.
Olen tehnyt verkkokauppaan piilolinssien kestotilauksen. Miksi -20% alennus ja ilmaiset toimituskulut eivät tulleet tekemääni kestotilaukseen?
Kestotilauksen ehtojen mukaisesti ”Piilolinssit aina vähintään -20%” –alennus sekä ilmaiset toimituskulut muiden kestotilaajan etujen tapaan astuvat voimaan silloin, kun kestotilaus uusiutuu ensimmäisen kerran. Edut eivät siten kirjaudu ensimmäiselle tilaukselle. Kestotilauksen tarkat ehdot löytyvät täältä. Ehdot ilmoitetaan myös tilausvaiheessa ennen maksutavan valitsemista.
Haluan peruuttaa kestotilauksen, kuinka se onnistuu?
Voit peruuttaa kestotilauksesi seuraavilla ohjeilla verkkokauppatililtäsi:
Haluan muuttaa kestotilaukseni toimitusväliä, kuinka se onnistuu?
Voit muuttaa kestotilauksesi toimitusväliä kirjautumalla verkkokauppatilillesi:
Kestotilaus ei onnistu maksukortillani, missä vika?
Kestotilaus onnistuu laskulla sekä luotto- ja debit-kortilla, jossa on toistuvaismaksut hyväksyvä ominaisuus kytkettynä päälle. Voit tarkastaa maksukorttisi asetukset omasta pankistasi.
Olen saanut uuden maksukortin, mutta kestotilaukseni meni poikki vanhentuneen maksukortin takia. Kuinka saan päivitettyä maksukorttini tiedot ja käynnistettyä kestotilaukseni uudelleen?
Mikäli kestotilauksesi on katkennut vanhentuneen maksukortin takia, tulee sinun aloittaa kokonaan uusi kestotilaus ja päivittää uuden maksukorttisi tiedot kestotilauksesi yhteyteen.
Mikä on tilaukseni toimitusaika?
Verkkokauppamme tuotevalikoimassa olevilla tuotteilla on erilaisia toimitusaikatauluja. Toimitusaikataulu tulee ilmi siinä vaiheessa, kun lisäät haluamasi tuotteet ostoskoriin. Yleisimpiä toimitusaikojamme ovat:
Toimitusaika lasketaan siten, että tilauspäivästä seuraava arkipäivä on 1. toimituspäivä. Vain arkipäivät lasketaan toimituspäiviksi.
Missä tilaukseni viipyy?
Oletko tilannut postipaketin ja saanut seurantatunnukset, jolla voit seurata tilauksesi liikkeitä? Postin seurantatunnuksella pääset seuraamaan tilauksesi kulkua täältä. Muussa tapauksessa laitathan meille sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@silmaasema.fi, niin selvitämme tilauksesi tilaa tarkemmin.
Posti on palauttanut tilaukseni takaisin Silmäasemalle ennen kuin ehdin hakea pakettiani. Kuinka saan tilaamani tuotteet tässä tapauksessa?
Lähetämme sinulle tilauksesi ilman muuta uudelleen, kun se on palautunut takaisin verkkokauppamme varastolle ja olet vahvistanut meille yhä haluavasi tuotteet. Voit olla meihin yhteydessä asiakaspalvelu@silmaasema.fi ja kertoa toiveesi tilauksesi uudelleenlähetyksestä. Saitko Postilta tuotteiden saapumisilmoituksen? Mikäli et saanut, kertoisithan meille sähköpostissa puhelinnumerosi, niin voimme tarkistaa, oliko tilauksesi yhteydessä oleva puhelinnumero oikein.
Tilasin postipaketin, mutta tilaukseni tiedoissa on virheellinen puhelinnumero. Kuinka saan paketin noutokoodin/ saapumisilmoituksen?
Laitathan meille sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@silmaasema.fi jossa kerrot tilausnumerosi sekä oikean puhelinnumeron, jotta voimme lähettää Postille pyynnön lähettää sinulle uusi noutokoodi / saapumisilmoitus.
Voiko verkkokaupasta tehdä tilauksia Ahvenanmaalle/ulkomaille?
Ikävä kyllä emme toimita tilauksia ulkomaille. Toimitamme tilauksia Ahvenanmaalle, mutta tilattaessa emme toimita arvonlisäverottomia laskuja.
Tilasin verkkokaupasta tuotteita, jotka eivät miellytä minua. Kuinka palautan tuotteet?
Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain avaamattomia ja myyntikuntoisia pakkauksia. Aurinkolaseja saa sovittaa, mutta ne tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa. Palautusohjeen pääset lukemaan tästä.
Olen palauttanut tilaamani tuotteet, kuinka pian saan rahani takaisin?
Kun palautuksesi on saapunut takaisin verkkokauppamme varastolle, palautetaan rahat valitsemallesi maksutavalle. Rahapalautus näkyy 14 päivän kuluessa.
Olethan reklamaatioasioissa yhteydessä asiakaspalvelu@silmaasema.fi
En saa valittua maksutavaksi laskua verkkokaupassa, kuinka toimin?
Onko selaimesi päivitykset ajan tasalla tai välimuisti täyttynyt? Mikäli näiden asioiden korjaaminen ei ratkaise ongelmaa, olethan yhteydessä laskun tarjoajan asiakaspalveluun Klarnaan.
Saako verkkokaupasta Bonusta S-Etukortilla?
Kyllä. Jotta Bonuksen voi saada, tulee tilaus tehdä kirjautuneena verkkokauppa-asiakkaana ja tunnistautua sieltä S-ryhmän omistaja-asiakkaaksi TUPAS-tunnistautumisen kautta. Tunnistautuminen tehdään ainoastaan kerran, jonka jälkeen tulet jatkossa saamaan kaikista tulevista verkkokauppaostoksista Bonukset automaattisesti, kunhan teet tilauksesi kirjautuneena asiakkaana. Verkkokauppatilauksille ei kirjata Bonuksia jälkikäteen.
Olen saanut uuden S-Etukortin, kuinka vaihdan verkkokauppatililläni olevan kortin numeron?
Bonukset maksetaan S-ryhmän omistaja-asiakkuuden mukaan, ei kortin numeron perusteella. Vaikka kortti vaihtuisi, se ei vaadi sinulta verkkokaupassamme lisätoimenpiteitä. Mikäli S-ryhmän omistaja-asiakkuutesi on jostain syystä muuttunut uuteen, tulee TUPAS-tunnistautuminen tuolloin tehdä uudelleen.
Tein juuri ostoksen kirjautuneena omistaja-asiakkaana, mutta Bonus ei näy S-kanavalla?
Bonusostos ei välttämättä näy välittömästi, koska Silmäasema on S-ryhmän bonuspartneri. Näin ollen bonusostosten näkyminen voi viedä useita arkipäiviä. Kuluvan kuukauden Bonus maksetaan aina seuraavan kuukauden kymmenentenä päivänä, jolloin viimeistään kaikki kauden Bonukset ovat kirjautuneet järjestelmään.
Miksi verkkokaupassa on eri hinnat joillekin aurinkolaseille kuin myymälöissä?
Olemme ottaneet käyttöön verkkokaupassa “kelluvat hinnat”. Näiden tuotteiden osalta hinnat seuraavat markkinoiden hinnoittelua ja voivat vaihtua hyvinkin nopealla syklillä. Lisäksi verkkokaupasta tilattaessa ei ole saatavilla samanlaista henkilökohtaista palvelua kuin myymälässä, jolloin hinta on myös alempi.
Tilasin verkkokaupasta piilolinssit, mutta paketteihin ei ole merkitty kumpi linssi tulee oikeaan ja kumpi vasempaan silmään. Kuinka osaan käyttää piilolinssejä?
Tilauksen tuotteet kerätään varastolla tuotenumeron mukaan, eikä piilolasimääräyksesi tule varastolla keräilijän tietoon. Merkityillä linssipakkauksia ei myöskään olisi palautusoikeutta, koska mahdollisesti palautettavat tuotteet on oltava myyntikuntoiset. Voit tarkastaa piilolasimääräyksesi kirjautumalla verkkokauppaan ja katsoa sieltä optikon sinulle määrään piilolinssireseptin. Mikäli tämä ei auta asiaan, voidaan lähettää soittopyyntö optikollesi siihen toimipaikkaan, jossa olet käynyt piilolinssitarkastuksessa. Tässä tapauksessa laitathan meille sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@silmaasema.fi. Vaihtoehtoisesti voit myös piipahtaa sinua lähimmässä Silmäaseman myymälässä, jossa optikko voi tarkastaa tiedoistasi piilolinssireseptisi.
Voiko silmälasireseptin perusteella tilata piilolinssejä?
Jotta löydät näkemisesi kannalta parhaat mahdolliset piilolinssit, tulee sinun käydä optikon piilolinssitarkastuksessa. Voit varata ajan piilolinssitarkastukseen täältä. Tarkastuksessa sovitetaan erilaisia piilolinssejä ja optikko määrittää sinulle sopivat piilolinssivoimakkuudet. Silmälasiresepti sekä piilolinssiresepti voivat erota toisistaan.
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi verkkosivuillamme sekä mainonta- ja tilastointitarkoituksiin. Voit koska tahansa muuttaa evästeasetuksiasi. Lue lisää evästeistä täältä .